۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۲۶

حجت الاسلام شاهمرادی خبر داد:

برگزاری جشنواره ملی سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی

برگزاری جشنواره ملی سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی

بجنورد- دبير شورای فرهنگ عمومی كشور از برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری سبک زندگی اسلامی به میزبانی خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین شاهمرادی یكشنبه شب در همایش منطقه ای شورای فرهنگ عمومی كه در بجنورد برگزار شد، اظهار كرد: سبک زندگی اسلامی مهم ترین مساله ای بود که توسط رهبری در خراسان شمالی مطرح شد.

وی خطاب به مردم و مسئولان استان اضافه کرد: باید قدر این مساله را بدانید چرا که پایگاه اصلی این تفکر در این استان مطرح شده است.

حجت الاسلام شاهمرادی با اشاره به این که هم اکنون فرمایشات رهبری در شورای فرهنگ عمومی آنالیز شده و در ۴۲ سرفصل اصلی آماده شده تا علت مسائل فرهنگی توسط افراد آگاه تبیین شود، افزود: شورای فرهنگ عمومی باید به رفع علت بپردازد نه معلول ها اما متاسفانه بیشتر مسائلی که در شورای استان ها مطرح می شود معلول است.

وی اظهار داشت: مهمترین مسئله که در حال حاضر در شوراهای فرهنگ عمومی استان ها به آن پرداخته می شود خانواده است و در همین راستا در ۲۰ جلسه زمان بندی شده طی سال به هفت قسمت خانواده از قبل ازدواج تا طلاق پرداخته می شود.

حجت الاسلام شاهمرادی، از استان ها خواست خانواده را اولویت خود قرار دهند و با استفاده از متخصصان و اندیشمندان دین شناس و مردم شناس که با بدنه جامعه آشنایی دارند، اولویت های هر استان به تناسب مشخص شود.

وی با اشاره به عدم اختصاص بودجه تا سال گذشته به شورا، تصریح کرد: امسال برای اولین بار در مجلس ردیف بودجه ای برای شورا مصوب شد که به تناسب استان ها تقسیم می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یادآور شد: خراسان شمالی از استان های فرهنگی، فرهیخته و نمونه در برخی جهات است که از تنوع قومی، فرهنگی و زبان و مذاهب مختلف برخوردار است که با وجود آرامش مطلوب جای تقدیر دارد.

وی ضمن اعلام موافقت خود با قرار گرفتن خراسان شمالی به عنوان مرکز فرمایش رهبری در سبک زندگی اسلامی، از اختصاص بودجه ای به همین منظور به استان خبر داد تا همه استان ها با محوریت این استان نسبت به سبک زندگی اسلامی فعالیت کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور از برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری سبک زندگی اسلامی به میزبانی خراسان شمالی خبر داد و گفت: امید می رود برگزاری این همایش خروجی مناسبی داشته و دستاورد آن برای همه کشور موثر باشد و بودجه لازم برای برگزاری آن نیز فراهم می شود.

وی با بیان اینکه مسائل فرهگی زودبازده نیست، اظهار داشت: با این وجود باید از همین حالا شروع کنیم تا کار به سرانجام برسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی از مسئولان خواست تا این اندازه به ناهنجاری ها نپردازند و به جای آن به هنجارهای استان تاکید کنند تا نسل های بعدی داشته ها را فراموش نکنند و به آنها ارج نهند.

کد خبر 2537946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha